Czesc...
Zdecydowanie poleca 2oo, sam ujeżdżam od 10lat, a teraz bezprzerwowy od 8 lat fzs600 '03.
Maszyna totalnie niezawodna, na krótkie i dłuższe trasy.
Jak to się mówi, błędy powiedzmy wybacza, ale na początek polecam coś słabszego...
Na pierwsze moto wybrałem Kawasaki er5, niespalonego 50KM.
Faza to 98KM i silnik R4.
Gorąco polecam, nic nie da takich emocji jak moto.
Jak to mówię zawsze...
Jazda motocyklem to najprzyjemniejsza rzecz jaką robić można w ubraniu
pewnie teraz rozpętam burze "znawców" motorów i skuterów ale ... każdy ma swoje zdanie
w sezonie 2013 miałem Kymco 250 xciting i jak na pierwszy od 20 lat - rewelacja.
automatyczna skrzynia, niski środek ciężkości, osłona całego ciała, tania eksploatacja, spalenie w granicach 4 litów.
Pod koniec sezony zaczęło czegoś brakować, chociaż maszyna szybka a prędkość podróżna na poziomie 90-100 km
Zamieniłem na... Kymco 400 xciting na wtryski. To była szybka maszyna i w dodatku prawie nowa.
Koszt serwisów; 300-500 zł
spalanie na poziomie 4-4,5 litra
na sezon 2016 rozglądam się nad - i tu jeszcze nie wiem
"lepsze" marki bardzo drogie, sporo zniszczonych i powypadkowych
Ja się rozglądam ale polecam skutery (motory też) osobom rozważnym, odpowiedzialnym i z dobrym obyciem na drodze. Tu nie ma czasu na naukę w trakcie jazdy na mieście - dotyczy to wszystkich 2 kółek i nie ma znaczenia czy 50 czy 1500 cm.
Pamiętajcie że poza maszyną wydacie sporą kasę na odpowiednie ubrania.
Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
pewnie teraz rozpętam burze "znawców" motorów i skuterów
Motocykli, motor to masz pod maską czy w pralce :szeroki_usmiech .
Nie ma co myśleć stereotypami w tej kwestii .
Kymco nie miałem okazji jeździć, ale z tego co czytam i oglądam - są to naprawdę porządne motocykle dostępne w przystępniejszej cenie niż znane marki.
Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance
kkuligowski, kup sobie albo Nexusa 500 albo Tmaxa 500. Nawet w trasach bo 250-300km daja rade. Do Nexusa mozna spory pakiet tuningowy wsadzic wystarczy miec tylko kogos we Wloszech, zeby Ci stamtąd podsylal co trzeba.
A ja parę dni temu zjazd z autostrady skrzyżowanie,skręt w prawo drugi bieg i ogień (spieszyłem się) za wyprzedzanie bierze się motocyklista. Zle dobrał bieg bo w połowie kończącego się pasa po jego lewej stronie musiał zmienić bieg.I został z tyłu.Najgorsze,że zauważyłem go w ostatnim momencie. Efekt gdybym w ostatniej chwili nie nacisną z całej siły na hamulec gość rozpieprzył by się pomiędzy autem a krawężnikiem. Chwile po tym zdarzeniu pajac jeden zamiast podziękować za moją szybką reakcje zahamował po 50metrach blokując cały pas. I zaczął skrobać się po nodze. Gdybym był sam wyszedł bym z auta i jebną go w ten pusty łep!
Przymierzam się do zakupu na ciepłe dni jakieś 125tki. Nie chce mi się robić prawa jazdy A, w związku z tym mam pytanie jak wygląda sprawa tuningu 125tek? Są jakieś zestawy podobno. Do jakich modeli jest tego najwięcej, ile to kosztuje mniej więcej (ten tuning, nie pojazd) i jakie daje efekty ?
Zna ktoś temat ?
perfex, ze 125 w 2t można zrobić koło 40koni przy wydechu, gaźniku i zmienie cylindra na 160. Tylko to będą już starsze sprzęty i wyglądające jak sporty ewentualnie Cagiva Raptor. W 4t masz te 15 koni i raczej ciężko wyciągnąć coś więcej.
perfex, ze 125 w 2t można zrobić koło 40koni przy wydechu, gaźniku i zmienie cylindra na 160. Tylko to będą już starsze sprzęty i wyglądające jak sporty ewentualnie Cagiva Raptor. W 4t masz te 15 koni i raczej ciężko wyciągnąć coś więcej.
To ma być ruchoma kanapa-skuter a nie jakaś Cagiva twarda i pierdząca.
Mnie właśnie ciekawi, który producent (honda, kymco itd) może być tuningowalny do parametrów x za kwotę y
Za cenę tych tuningów robisz A i wybierasz normalny motocykl.
Popatrzyłem w necie. Tuning 125 to cena w granicach 1 tys. Majątek to nie jest a ze 20km powinno być. I już mnie to jakoś wprawi w ruch (mały nie jestem).
Motocykla nie chcę i kat A nigdy nie zrobię bo.... znam siebie, kupiłbym coś nie słabszego niż 150KM a raczej 200KM, a niestety muszę jeszcze pożyć i wychować potomstwo :szeroki_usmiech (mam nieco zaburzone poczucie prędkości i ryzyka, jak wsiadłem na motocykl 100KM to wielkiego wrażenia to na mnie nie zrobiło mimo gazu regularnie odkręconego na full....)
4 suwie? :wink:
IMO szkoda roboty na tuning.
Ale zawsze można dać tuningowy wariator, rolki w odpowiedniej wadze pod to, inną sprężyne pod sprzęgła, obowiązkow odblokować na module zapłonowym. Jak gaźnik to dysza, może wydech. IMO za wiele nie zwojujesz. Zostaje jeszcze dłubanie z głowicy - ostry wałek, polerka kanałów. Ale czy to warto? Jak z zamysłem na podkręcanie to brać 2T i tam jest potencjał i są zeczywiście przyrosty. 4t brać do latania, zdjąć mu kaganiec prędkości jak ma i ewentualnie dać wariator/rolki żeby lepiej się zbierał we 2 i jeździć. Z tego wyścigówki nie zrobisz. Podwoisz wartość klamora wkładem w mody a efekt słaby. Ale to moje zdanie.
4t brać do latania, zdjąć mu kaganiec prędkości jak ma i ewentualnie dać wariator/rolki żeby lepiej się zbierał we 2 i jeździć. Z tego wyścigówki nie zrobisz. Podwoisz wartość klamora wkładem w mody a efekt słaby. Ale to moje zdanie.
Chyba teraz wszystkie 125tki skutery są 4 suwowe i dobrze bo nie trzeba się chrzanić z dolewkami oleju do paliwa. Dla mnie to ma być szybszy fotel a nie wyścigi. To ma przyspieszyć z Dużym kierownikiem w akceptowalnym czasie do jakichś 70-80 km/h. I tyle. Nic więcej nie oczekuję. Jazda na 2 kołach mnie nie podnieca ale chciałbym też by mnie nie wkur..ała :lol:
Komentarz